دیتاهای عالی

ساخت وبلاگ

ربات انسان‌نمای چینی به صورت یک دختر جوان ساخته شده و “جیا جیا” نام‌گذاری شده است. این ربات طوری برنامه‌ریزی شده که می‌تواند به طور پیوسته صحبت کند و احساسات خود را از طریق تغییرات در چهره نشان دهد.

ربات انسان‌نمای “جیا جیا” از نظر ظاهری کاملا شبیه به انسان است و می‌تواند چشمان خود را حرکت دهد و حرکت لب‌ها و گونه‌های آن هنگام صحبت کاملا هماهنگ است.

برای ساخت این ربات حدود سه سال کار گروهی انجام شده است تا بخش‌های مختلف بدن آن در برابر داده‌های بیرونی کاملا هماهنگ و طبیعی واکنش نشان دهند.

مهم‌ترین ویژگی ربات انسان‌نمای چینی در مقایسه با سایر ربات‌های معرفی شده، قابلیت یادگیری هنگام صحبت کردن است، به‌طوری‌که این ربات قادر است تا از محتوای مکالمه اطلاعات مورد نظر را دریافت کرده و یا به اصطلاح یاد بگیرد.

گروه سازنده ربات هیچگونه تمایلی برای تولید انبوه یا تجاری سازی این ربات ندارد بلکه هدف آنها صرفا پیشرفت صنعت رباتیک چین است.

0f6cb8e6-0d81-4e48-baa7-192c50da84f057132f706ce43632900785f4imagesimages.jpgffjiajiajia-jia-6

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 109 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 5:26

GalaxyNote6سری نوت کهکشانی های سامسونگ همواره از محصولات خلاقانه ی این کمپانی بوده اند که در هر نسل چه در زمینه ی ویژگی های نرم افزاری و چه در قسمت مشخصات سخت افزاری به قدرتمندترین و بهترین فناوری های روز مجهز بوده اند. سال ۲۰۱۱ سامسونگ اولین گوشی سری نوت را با عنوان Galaxy Note روانه ی بازار کرد که از ۱ گیگابایت حافظه ی رم بهره میبرد که آن زمان این گوشی را به یکی از قدرتمندرین گوشی های هوشمند تبدیل کرده بود. نوت های سامسونگ در هر نسل از نظر سایز بزرگ و بزرگ تر شدند تا جایی که گلکسی نوت ۵٫۳ اینچی به گلکسی نوت ۵ با سایز ۵٫۷ اینچی رسیدیم که دسته ی جدیدی به نام فبلت ها در بازار تلفن همراه بوجود آمدند. اکنون که کم کم به زمان معرفی ششمین نماینده از سری نوت سامسونگ نزدیک میشویم شاهد بروز شایعات و گزارش جدیدی از این فبلت هستیم.

اکنون تصویری از داخل برنامه ی CPU-Z توسط فردی منتشر شده است که خود را یکی از کارکنان سامسونگ معرفی کرده و ادعا میکند اطلاعات در این تصویر مربوط به فبلت سامسونگ گلکسی نوت ۶ است. بر اساس اسکرین شات منتشر شده، مدل عددی گلکسی نوت ۶، SM-N930 خواهد بود. اندازه ی صفحه نمایش این فبلت ۵٫۷ اینچ با رزولوشن QHD خواهد بود که در این موارد دست کم روی کاغذ شاهد تغییری نسبت به Galaxy Note 5 نیستیم. اما بر اساس این شایعه، نوت ۶ به ۶ گیگابایت حافظه ی رم مجهز خواهد بود و دارای ۳۲ گیگابایت حافظه ی داخلی خواهد بود. همچنین به نظر میرسد نوت ۶ به چیپست اگزینوس ۸۸۹۰ مجهز خواهد شد.

note6ramمنبع ارسال کننده ی این خبر گفته است که گلکسی نوت ۶ از نظر طراحی شبیه به گلکسی اس ۷ و گلکسی نوت ۵ است و هم چنین کمی ضخامت بیشتری نسبت به نسل قبل خود دارد.  طبق گزارش منتشر شده انرژی این فبلت توسط باطری ۳۷۰۰ میلی آمپر ساعتی تامین میشود و این تلفن از استاندارد IP68 برخوردار است که همان طور که میدانید این بدین معنا است که نوت ۶ در مقابل آب خوردگی و گرد و غبار مقاوم خواهد بود و این اتفاق برای اولین بار است که در سری نوت گوشی های سامسونگ رخ میدهد.

نسخه ی سیستم عامل فعلی این فبلت اندروید ۶٫۰ است اما بر اساس اظهارات فردی که این خبر را پخش کرده است ، نوت ۶ سامسونگ در هنگام عرضه به اندروید N مجهز خواهد بود. او گفته است که سامسونگ و گوگل در حال مذاکره در مورد این مسئله هستند. گزارش دیگری که در روز شنبه منتشر شده بود حاکی از این داشت که اسم رمز داخلی گلکسی نوت ۶ ” زیبا” است. مدتی پیش نیز خبری را منتشر کرده بودیم که خبر از حافظه ی رم ۶ گیگابایتی نوت ۶ داشت. با توجه به سابقه ی نوت های سامسونگ در مورد مجهز شدن به سخت افزار های جدید میتوان فهمید که این شایعه به نظر چندان هم عجیب و غریب نمیآید. اگر خاطرتان باشد گلکسی نوت ۲ اولین تلفن هوشمندی بود که به ۲ گیگابایت حافظه ی رم مجهز شده بود و ارتباط عددی بین مدل نوت ۶ و حافظه ی رم ۶ گیگابایتی نیز میتواند نشانه ای دیگر در این مورد باشد. به نظر میرسد قدرت مالتی تسکینگ در گوشی های هوشمند در حال رسیدن به اوج خود است.

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 171 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 5:26

سانتیاگو کالاتراوا – مهندس و طراح اسپانیایی – به‌تازگی اطلاعات بیشتری پیرامون برج مراقبت بسیار بلند خود در دوبی منتشر کرده است. ساخت این بنا قرار است تا پایان سال ۲۰۲۰ به اتمام رسد.با دیتا لینک همراه باشید.

گفته می‌شود این برج حتی از بلندترین بنای کنونی جهان – برج خلیفه – بلندتر خواهد بود. این بنا که قرار است در گریک هاربور شهر دوبی واقع گردد، در طراحی خود از استانداردهای ساخت مناره‌های اسلامی و سیاره لیلی الهام گرفته است. همان‌طور که در تصاویر مشاهده می‌شود، طراحی برج مشابه با یک تیر دارت است و در بین سایر برج‌ها خودنمایی می‌کند.

آشنایی بیشتر با برج مراقبت دوبی

این بنا همچون یک بیضی به اوج آسمان کشیده شده و ۱۰ محفظه دیده‌بانی در بالا خواهد داشت؛ گفته می‌شود سه محفظه از این ده مورد در دسترس عموم مردم قرار گیرد. هر یک از این موارد نمای ۳۶۰ درجه از شهر دوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این بنا به کمک شبکه‌ای از کابل‌های متصل شده به زمین پشتیبانی می‌شود و همین موضوع، جلوه منحصربه‌فردی را برای برج به ارمغان خواهد آورد.

دو کابین VIP در بالا طراحی سبز و طبیعی خواهند داشت. این طراحی به جهت بازسازی تجربه مشابه با باغچه‌های مرتفع در بابل قدیم صورت گرفته است. بالکن‌های دور گرد و چرخشی به همراه فضاهای مختص برگزاری رویداد از جمله سایر امکانات این برج مراقبت جدید در دوبی خواهند بود. همچنین بخش هم کف برج نیز به فعالیت‌های آموزشی، خرید و فروش و سالن‌های کنفرانس اختصاص داده می‌شود.

burj-khalifa-tower-6

مهندس و طراح این برج بر مصرف بهینه انرژی و استحکام آن تاکید دارد. درحالی‌که اطلاعات پیرامون این برج در حال حاضر بسیار محدود هستند، اما گفته می‌شود نمای خارجی برج با یک سیستم خنک کننده جدید و به کمک آب‌های جمع آوری شده تمیز خواهد شد. علاوه بر این فضای سبز قابل توجهی جهت محافظت برابر خورشید در طراحی برج قرار گرفته است که یک سیستم سایه ساز تعاملی آن را همراهی می‌کند.

هنوز هیچ اطلاعاتی پیرامون ارتفاع این برج مراقبت در دوبی منتشر نشده است، اما طبق گزارش رسانه BBC، به نسبت برج خلیفه «یک چوب خط» بلندتر خواهد بود. در این صورت ارتفاع حدودی برج ۸۲۸ متر خواهد بود. همچنین در ادامه این گزارش آمده است که بودجه ساخت این برج مراقبت حدود ۱ میلیارد دلار است.

burj-khalifa-tower-1burj-khalifa-tower-2burj-khalifa-tower-3burj-khalifa-tower-4burj-khalifa-tower-5burj-khalifa-tower-7burj-khalifa-tower-8

نشردیتالینک-mashreghnews

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 357 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 5:26

غول فناوری چینی، کمپانی هواوی ماه جاری از دو پرچم‌دار تازه خود رونمایی کرد. هواوی پی ۹ نسخه ارتقا یافته نسل گذشته خودش پی ۸ است. این ارتقاء در زمینه افزایش سرعت پردازنده‌ها فوق‌العاده بوده است؛ اما هواوی این بار به‌جای یک مدل، از دو مدل مختلف رونمایی کرد. همان‌طور که از نامشان پیداست هواوی پی ۹ پلاس برادر بزرگ‌تر مدل پی ۹ است. اما این دو گوشی علاوه بر تفاوت در اندازه صفحه‌نمایش، در چه مواردی با یکدیگر متفاوت هستند؟ در این مقاله قصد داریم تا به مقایسه هواوی پی ۹ و پی ۹ پلاس بپردازیم. همراه ما باشید.

مقایسه هواوی پی ۹ و پی ۹ پلاس – مشخصات

huawei-p9-4-620x243

مشخصات هواوی پی ۹ ( Huawei P9 )

صفحه‌نمایش۵٫۲ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۴۲۳ppi
ابعاد۱۴۵ در ۷۰٫۹ در ۶٫۹۵ میلی‌متر
وزن۱۴۴ گرم
حافظه داخلی۳۲/۶۴ گیگابایت، پشتیبانی از کارت میکرو SD
رم۳/۴ گیگابایت
پردازندهKirin 955 با سرعت ۲٫۵ گیگاهرتز – ۶۴ بیتی
دوربین جلو۸ مگاپیکسل
دوربین عقبدو لنز ۱۲ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار لیزری
باتری۳,۰۰۰ میلی‌آمپری
رنگ‌بندیرز طلایی، پرستیژ طلایی، خاکستری تیتانیوم، نقره‌ای

مشخصات هواوی پی ۹ پلاس ( Huawei P9 Plus )

صفحه‌نمایش۵٫۵ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۴۰۱ppi
ابعاد۱۵۲٫۳ در ۷۵٫۳ در ۶٫۹۸ میلی‌متر
وزن۱۶۲ گرم
حافظه داخلی۶۴ گیگابایت، پشتیبانی از کارت میکرو SD
رم۴ گیگابایت
پردازندهKirin 955 با سرعت ۲٫۵ گیگاهرتز – ۶۴ بیتی
دوربین جلو۸ مگاپیکسل با فوکوس خودکار لیزری
دوربین عقبدو لنز ۱۲ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار لیزری
باتری۳,۴۰۰ میلی‌آمپری
رنگ‌بندیطلایی کدر، خاکستری الماس کوهی، رز طلایی، سفید سرامیکی

مدل اصلی پی ۹ در دو نسخه متفاوت ۳۲ گیگابایتی و ۶۴ گیگابایتی عرضه خواهد شد. این در حالی است که پی ۹ پلاس دارای تک‌نسخه ۶۴ گیگابایتی است. هرچند که این قضیه طبیعی به نظر می‌رسد. بسیاری از افرادی که گوشی‌های بزرگی نیاز دارند معمولاً فضای کم به کار آن‌ها نخواهد آمد. هرچند که هر دو گوشی به‌وسیله یک کارت میکروSD قابل ارتقاء تا ۱۲۸ گیگابایت خواهند بود.

از نظر ظرفیت رم نیز این دو محصول با یکدیگر کمی متفاوت هستند. مدل پی ۹ پلاس دارای یک رم چهار گیگابایتی است. این در حالی است که مدل ۳۲ گیگابایتی پی ۹ دارای سه گیگابایت ظرفیت رم بوده و مدل ۶۴ گیگابایتی آن نیز به چهار گیگابایت رم مجهز خواهد بود. اما در پردازنده این دو محصول کاملاً یکسان هستند و از یک تراشه ۶۴ بیتی Kirin 955 با سرعت ۲٫۵ گیگاهرتز بهره‌مند شده‌اند.

باتری برادر بزرگ‌تر نیز به طبع ظرفیت بیشتری خواهد داشت و دارای ظرفیتی معادل ۳,۴۰۰ میلی‌متر است. این در حالی است که هواوی پی ۹ دارای یک باتری ۳,۰۰۰ میلی‌آمپری است. اما در مجموع عمر باتری این دو گوشی عملکرد یکسانی را طی خواهد کرد.

مقایسه هواوی پی ۹ و پی ۹ پلاس – طراحی و ساخت

AndroidPIT-huawei-p9-review-3628-w782-620x349

هر دو این پرچم‌داران با متریال یکسانی طراحی شده‌اند؛ بدنه آلومینیومی همراه با رنگ‌بندی‌های جذاب.

همان‌طور که انتظار می‌رفت مدل کوچک‌تر پی ۹ از بدنه کوچک‌تری هم برخوردار بوده و ضخامت آن نیز حدود ۰٫۰۳ میلی‌متر کمتر از پی ۹ پلاس است.

مقایسه هواوی پی ۹ و پی ۹ پلاس – صفحه‌نمایش

AndroidPIT-huawei-p9-review-3617-w782-620x349

اگر بخواهیم از بیرون به این دو گوشی بنگریم، صفحه‌نمایش آن‌ها تفاوت چندانی نخواهد داشت. با اینکه اندازه صفحه‌نمایش این دو گوشی یکسان نیست اما هر دو از رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل استفاده می‌کنند. هرچند که مدل کوچک‌تر دارای تراکم پیکسلی بهتر ۴۲۳ppi است.

اما در انتها باید برنده را صفحه‌نمایش مدل پلاس اعلام کنیم. چراکه آن از یک صفحه‌نمایش Super AMOLED بهره می‌برد. این بدان معناست که رنگ‌ها خیلی طبیعی‌تر از سایر پنل‌ها خواهند بود. علاوه بر آن صفحه‌نمایش مدل پلاس حساس به فشار است. در واقع تجربه‌ای مشابه با لمس سه‌بعدی آیفون را به کاربرانش القا خواهد کرد.

مقایسه هواوی پی ۹ و پی ۹ پلاس – دوربین

AndroidPIT-huawei-p9-review-3604-w782-620x349

هیچ تفاوتی بین دوربین و قدرت آن‌ها وجود نخواهد داشت. هر دو پرچم‌دار هواوی به دو لنز ساخت کمپانی لایکا مجهز شده‌اند که قادر به تولید تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی و مشابه با کیفیت دوربین‌های DSLR است. در قسمت جلویی نیز یک لنز ۸ مگاپیکسلی وجود دارد. نکته جالب اینجاست که هر دو دوربین پشتی و دوربین جلویی به فوکوس خودکار لیزری مجهز هستند که البته دوربین جلوی نسخه اصلی پی ۹ به چنین تکنولوژی مجهز نخواهد بود.

مقایسه هواوی پی ۹ و پی ۹ پلاس – رأی نهایی

huawei-announced-p9-and-p9-plus-with-dual-12mp-cameras-by-leica-and-kirin-955-soc-081

این یک قضاوت بسیار دشوار است چراکه هر دو تلفن دارای جنبه‌های مشابه زیادی با یکدیگر هستند. اما در نهایت هر مقایسه باید برنده‌ای داشته باشد. برنده نهایی را هواوی پی ۹ پلاس معرفی می‌کنیم. محصولی که با صفحه‌نمایش Super AMOLED و حساس به فشار خود، دوربین جلوی مجهز به فوکوس خودکار لیزری و همچنین صفحه‌نمایشی بزرگ‌تر می‌تواند تجربیات خوبی را به مصرف‌کنندگان خودش القا کند.

نشردیتالینک-gadgetnews

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 130 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 9:40

16-4-16-19133715899417511_3dc1725d24_k_1024

کشور هلند در تلاش است استفاده از هرنوع خودروی دیزلی و بنزینی را تا سال ۲۰۲۵ ممنوع اعلام کرده و تنها به خودروهای برقی اجازه تردد در خیابان‌ها و شهرهای این کشور را دهد.

خودروهای برقی و بدون راننده آینده حمل و نقل عمومی در جهان را تشکیل خواهند‌داد، اما پرسش اینجاست که این آینده از کی آغاز خواهد‌شد؟ ظاهرا هلند تصمیم گرفته آن را از ۹ سال دیگر آغاز کند. ظاهرا هلندی‌ها تصمیم دارند تا سال ۲۰۲۵ تمامی خودروهای کشور خود را به خودروهای برقی تبدیل کنند، اگرچه خودروهای سوخت فسیلی موجود تا زمانی که موتور آنها از کار بیافتد، اجازه تردد خواهند‌داشت.

اگرچه این طرح به نظر کمی عجولانه و غیرعملی می‌آید، اما اکثریت نمایندگان مجلس هلند از آن پشتیبانی کرده‌اند و این به آن معنی است که این طرح ممکن است به زودی به قانون تبدیل شود. براساس این طرح تمامی خودروهای آلاینده از دور خارج می‌شوند، دست‌کم در زمان فروش خودروهای جدید دیگر خبری از خودروهای بنزینی و دیزلی نخواهد‌بود. در این صورت خودروهای کم‌مصرف هیبریدی نیز ممنوع خواهند شد اما خودروهای هیدروژنی اجازه تردد خواهند‌داشت.

این اولین‌باری نیست که هلند از چنین طرح زیست‌محیطی بلند‌پروازانه‌ای با هدف متحول‌سازی فناوری حمل‌و‌نقل پشتیبانی کرده‌است. این کشور درحال حاضر مشغول احداث خطوط راه‌آهن متکی بر انرژی باد است و در تلاش است خیابان‌ها و جاده‌های خود را به فناوری خورشیدی مجهز سازد.

نکته جالب توجه در این طرح،‌ کوتاه‌ بودن زمانی است که برای عملی کردن آن درنظر گرفته شده‌است، کمتر از یک دهه زمان برای تبدیل صنعت خودروسازی کنونی هلند به صنعتی کاملا برقی. البته درحال حاضر هلندی‌ها بیشترین میزان نفوذ‌پذیری خودروهای برقی را نسبت به دیگر کشورهای جهان تجربه کرده‌اند.

در سال ۲۰۱۵ بیش از ۴۳ هزار دستگاه خودروی برقی در هلند خریداری شده‌است و سهم این خودروها در بازار هلند به ۹٫۶ درصد رسیده‌است. اگرچه هلند از این نظر از کشور نروژ جایگاهی پایین‌تر دارد، اما کشورهای دیگر مانند آمریکا یا بریتانیا برای رسیدن به جایگاهی مانند هلند زمان بسیار طولانی در پیش رو دارند. (سهم خودروهای برقی در بازار نروژ ۲۲٫۳۹ درصد،‌در آمریکا ۰٫۶۶ درصد،‌ و در بریتانیا ۱٫۱ درصد است).

طرح هلندی‌ها تنها سیاستمداران را ملزم به سیاست‌گذاری‌های جدید نمی‌کند،‌بلکه کارخانه‌های خودروسازی را نیز وادار می‌کند تا تولید خودروهای برقی را ۱۰ برابر سازند. با این همه برخی از منتقدان طرح آن را بیش از اندازه بلند‌پروازانه توصیف کرده و معتقدند تا ۹ سال دیگر نهایتا ۱۵ درصد از خودروهای هلند برقی خواهند‌بود.

نشر دیتالینک – khabaronline

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 118 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 23:53

وب سایت خودرویی موتورترند در گزارشی درباره پروژه خودروسازی اپل در قالب یک سری تصویر، طراحی ظاهری این خودرو را حدس زده است. این تصاویر حدسیات موتورترند است و در واقع اپل به طور رسمی این طرحها را تایید نکرده است. طی چند سال گذشته گمانه زنیها درباره پروژه خودروسازی این شرکت فن آوری آمریکایی بالا گرفته است.

Apple-Car-front-end-coverApple-Car-front-end-renderApple-Car-front-three-quarter-renderApple-Car-rear-three-quartersApple-Car-sleek-exterior

اگرچه اپل هنوز به طور رسمی تلاش برای خودروسازی را تایید نکرده اما گمان می رود این شرکت آماده ورود به صنعت خودروسازی است. براساس گزارش پایگاه خبری موتورترند، خودرو الکتریکی اپل رقیب تسلا مدل ۳ خواهد بود. شرکت اپل از محل فروش گوشی‌های آیفون دارایی خیره کننده ۲۱۶ میلیارد دلار را کسب کرده است؛ رقمی که برای خرید سهام سه شرکت خودروسازی جنرال موتورز، فورد و فیات- کرایسلر کافی است.

اپل درخشان ترین استعدادها و مغزها را برای پروژه خودروسازی خود موسوم به “تیتان” گردهم جمع کرده است. اپل اینسایدر گزارش داده که حدود ۱۰۰۰ استعداد برتر هم اکنون در پروژه خودروسازی اپل در مجموعه سونیوال کالیفورنیا کار می کنند. موتور ترند در این گزارش از طراحان کالج طراحی آرت سنتر پاسادنا کالیفرنیا خواسته طرحی از کانسپت احتمالی خودروی اپل در صورتیکه که از این شرکت سفارش می‌گرفتند، بکشند.

تصاویر منتشر شده در این گزارش طراحی احتمالی خودرو اپل را نشان می دهند. اپل درباره این گزارش اظهارنظر نکرده است. وال استریت ژورنال پیشتر نوشته بود که اپل خودرو خود را در سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد کرد. کیم رینولدز مدیر تست خودرو در پایگاه موتورترند گفت: فقط بحث طراحی بیرونی نیست و طراحان اپل می خواهند تجربه رانندگی مردم را تغییر دهد. این طراحان به دنبال امکاناتی نظیر شیشه مجهز به “واقعیت افزوده” یا دستیار هوشمند همچون “سیری” برای هدایت خودرو هستند.

نشردیتالینک-mashreghnews

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 124 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 23:53

اولین هواپیمای چاپ سه‌بعدی جهان با‌ نام SULSA بر فراز قطب جنوب به پرواز درآمد. این هواپیما که پنج سال پیش توسط محققان دانشگاه ساوهمپتون توسعه‌یافته، اولین هواپیمای جهان در نوع خود است که بدنه‌ی آن به‌طور کامل به‌وسیله چاپ سه‌بعدی ساخته‌شده است. این هواپیمای الکتریکی بدون سرنشین در حال حاضر به‌صورت عملی مورد استفاده قرار گرفته و از آن به‌عنوان یک راهنما برای یخ شکنی در قطب جنوب استفاده شد.با دیتا لینک همراه باشید.

سالسا (SULSA) دارای چهار بخش اصلی در بدنه است که با استفاده از ماشین پخت نایلون لیزری EOSINT P730 تولید‌ شده است. این دستگاه مواد را از طریق تکنیک چاپ لایه‌ای، پی‌در‌پی بر روی یکدیگر قرار می‌دهد. این اجزای نایلونی به‌سادگی در عرض چند دقیقه می‌توانند سرهم شده و بدنه هواپیما را تشکیل دهند و فقط لازم است که برای پرواز به یک موتور الکتریکی مجهز شود. این محصول نهایی ۳ کیلوگرم وزن داشته و طول بال‌هایش به ۲ متر می‌رسد. اولین هواپیمای چاپ سه‌بعدی جهان می‌تواند به حداکثر سرعت ۱۶۱ کیلومتر بر ساعت برسد.

هر فروند هواپیمای SULSA، حدود ۱۰,۰۰۰ دلار (۷۰۰۰ پوند) قیمت‌گذاری شده است. دانشگاه ساوتهمپتون به این نکته اشاره کرده که قیمت این هواپیمای بدون سرنشین حتی کمتر از یک ساعت پرواز هلیکوپترهای نیروی دریایی، هزینه بر می‌دارد.

پس از تست پرواز در سواحل بریتانیا در سال گذشته، به‌تازگی این هواپیما بر روی آب‌های قطب جنوب به پرواز درآمد. پروازی که با پرتاب از روی عرشه‌ی کشتی یخ‌شکن HMS نیروی دریایی سلطنتی آغاز شد. پرواز این هواپیما به مدت ۳۰ دقیقه و با سرعت میانگین ۹۶ کیلومتر بر ساعت برای گشت زنی بر روی قطب جنوب پرواز کرد. سالسا اگر‌چه خلبان خودکار ندارد اما از طریق لپ‌تاپ و از روی کشتی هدایت می‌شد.

sulsa-3d-printed-plane-antarctica-4-620x414sulsa-3d-printed-plane-antarctica-1sulsa-3d-printed-plane-antarctica-2

این هواپیما پس از هر بار پرواز و فرود توسط خدمه کشتی HMS از آب گرفته شده و پروازهای شناسایی کوتاه‌مدت این کشتی توسط یک کواد‌کوپتر انجام می‌گرفت.

جانشین کاپیتان کشتی HMS در‌این‌باره گفت:

این آزمایش کم‌هزینه اما بسیار پرفایده بوده و اولین گام مهم در استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در این منطقه است. این پرواز، قابلیت هواپیمای بدون سرنشینی را نشان داد که می‌تواند یک اثر بزرگ بر جای گذارد.

نشردیتالینک-gadgetnews

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 133 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 23:53

زیردریایی توریستی Cruise Sub قادر به حمل پنج تا ۹ توریست تا عمق حداکثر ۱۱۴۰ متری سطح اقیانوس است.

great-white-shark-cruise-with-optional-cage-dive-and-aqua-sub-from-in-port-lincoln-187416

زیردریایی Cruise Sub تنها نمونه موجود در جهان است که مشاهده و جستجوی ایمن در اعماق اقیانوس را با کاربری غیرعلمی امکان‌پذیر ساخته است. مهم‌ترین ویژگی زیردریایی توریستی U-Boat Worx پنجره‌های کروی بزرگ و بسیار مقاوم از جنس آکریلیک است که میدان دید پانارومایی را برای توریست‌ها مهیا می‌کند.

همچنین برای افزایش میدان دید توریست‌ها واحد کنترل زیردریایی به قسمت میانی منتقل شده و صندلی‌های قابل چرخش در اطراف آن نصب شده است.

16-4-15-1521411460714266628_2172_1459508625_637682255416-4-15-1521581460714271448_Cruise-Sub---diving-near-drop-off

شرکت سازنده برای جلب رضایت کامل توریست‌ها در بخش داخلی زیردریایی از تزئینات گران‌قیمتی مثل صندلی‌های چرمی، سیستم پیشرفته صوتی و تهویه مطبوع هوشمند استفاده کرده است. کنترل زیردریایی توریستی بسیار آسان است، به‌طوری‌که افراد علاقه‌مند می‌توانند در یک دوره آموزشی دو هفته‌ای گواهینامه کنترل زیردریایی را دریافت کنند.

16-4-15-1522131460714305706_196adccf4d

شرکت سازنده اعلام کرد که قیمت نمونه پنج سرنشین زیردریایی با امکانات پیشرفته ناوبری و رفاهی بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار یورو است.

نشردیتالینک-khabaronline

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 104 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 13:21

کربین، شکل یک بعدی کربن و سختی آن ۴۰ برابر بیشتر از الماس است و تصور می شود که از هر ماده شناخته شده دیگر مستحکم تر باشد.
محققان در روش جدیدی برای ساخت زنجیره های کربنی با طولی که تا کنون بی سابقه بوده است از یک نانولوله کربنی دو جداره استفاده کردند.
کربین برای اولین بار در سال ۱۸۸۵ توسط آدولف فون بایر که وجود کربن استیلن خطی (زنجیره کربن با طول بی نهایت) را توصیف کرد، شناخته شد.

16-4-15-18282082035534-70651576

اکنون پژوهشگران دانشگاه وین روشی برای تولید انبوه زنجیره های کربنی مرکب از بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ اتم کربن ابداع کرده اند؛این در حالی است که پیش از این، طول ثبت شده برای یک زنجیره کربنی حدود ۱۰۰ اتم کربن بود.
پژوهشگران برای دستیابی به این طول جدید، نانولوله های دو جداره ای را از طریق لوله کردن ۲ لایه گرافن تولید کردند؛ سپس این زنجیره های بی نهایت طولانی را داخل این لوله ها که یک محیط پایدار بود، رشد دادند.
این روش به آنان اجازه داد تا زنجیره های کربی بیش از ۵۰ برابر طویل تر از رکوردهای قبلی بسازند.
کربین ۴۰ برابر سخت تر از الماس و ۲ برابر سخت تر از گرافن است و از لحاظ سختی از هر ماده کربنی دیگر سخت تر است.
به گفته محققان از ماده ای به این سختی می توان در آینده در ساخت وسایل فوق العاده مستحکم استفاده کرد.

نشردیتالینک-ia

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 134 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 13:21

یک جستجوی ساده در تلگرام افراد مختلف کافیست تا به محبوبیت و جا افتادگی کانال‌ها در بین کاربران پی برد. در حال حاضر شاهد کانال‌های بزرگی با اعضای چندصدهزار نفری یا حتی میلیونی هستیم که روز به روز نیز به تعداد اعضای آن‌ها افزوده می‌شود. کانال‌ها درواقع نسخه‌ای حرفه‌ای‌تر از گروه‌ها‌ هستند که با چند تفاوت مهم که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت موفق شده است تا تریبونی محبوب و کاربردی را به وجود بیاورد.

25e848d36fe6536c75

اولین تفاوت این است که در کانال تنها Admin توانایی ارسال پست خواهد داشت و مابقی اعضا تنها نقش خواننده را خواهند داشت. این امر نکته‌ مثبت فوق‌العاده‌ای است که مانع نشر مطالب غیر ضروری و اسپم در کانال می‌شود و مسیر کانال همیشه در جهتی ثابت ادامه پیدا خواهد کرد.

تفاوت دوم کانال با گروه نحوه‌ی عضویت در آن است. برای پیوستن به یک گروه باید از سوی یکی از اعضای فعلی گروه دعوتنامه دریافت کنید اما کانال‌ها مانند پیج‌های عمومی اینستاگرام آزاد گذاشته شدند و کافیست تا با مراجعه به آن‌ها و لمس گزینه‌ی Join به عضویت کانال در بیاید.

تفاوت سوم در تعداد اعضا است به طوری که ظرفیت گروه‌ها نهایتا ۵۰۰۰ نفر خواهند بود در حالی که کانال‌ها حتی تا میلیون‌ها عضو نیز می‌توانند داشته باشند.

تفاوت چهارم در مشاهده‌ لیست اعضا است که برخلاف گروه‌ها که هر شخصی قادر به مشاهده‌ی دیگر کاربران عضو گروه بود، در کانال‌ها تنها ادمین این قابلیت را دارد و از همین جهت مزاحمت‌های احتمالی نیز به حداقل می‌رسد.

تفاوت‌های بالا باعث شده است تا ساخت کانال برای اشخاص معروف، خبرگزاری‌ها، برندها و … بسیار ایده‌آل باشد و بعضا افرادی نیز هستند که بیشتر از پیج رسمی خود در اینستاگرام در کانال تلگرامی خود فعال هستند که البته دلایل آن نیز تا حدودی مشخص است. ارسال پست در تلگرام فوق‌العاده سریع‌تر و ساده‌تر از هر شبکه‌ی اجتماعی دیگری است، محدودیتی در تعداد کاراکترهای متن، زمان ویدئو و فرمت فایل‌های ارسالی وجود ندارد، تعداد بازدید هر پست زیر آن نوشته می‌شود و باید اعتراف کرد که کانال تلگرام یکی از ایده‌آل‌ترین گزینه‌ها برای راه اندازی یک صفحه‌ی شخصی در دنیای مجازی است. نکته‌ی نه چندان جالبی نیز در این بین وجود دارد که به دلیل رفتار نامناسب عده‌ای از کاربران شبکه‌های اجتماعی، بسیاری از بازیگران یا خوانندگان معروف به جهت آنکه کانال تلگرام قابلیت کامنت گذاری و ایجاد حاشیه‌های مختلف را ندارد ترجیح می‌دهند تا بیشتر در این فضا فعالیت داشته باشند تا شبکه‌های اجتماعی دیگر.

اما کانال تلگرام به هیچ وجه به افراد معروف یا برندها و خبرگزاری‌ها محدود نمی‌شود و تقریبا هر قشری که دسترسی به تلگرام داشته باشد قادر به ساخت کانال است و اتفاقا بزرگترین کانال‌های ایرانی از لحاظ تعداد عضو نیز به همین قشر غیرمعروف خلاصه می‌شوند که با راه اندازی کانال‌های سرگرمی، شوخی، آموزشی، آشپزی و … محبوبیت فوق‌العاده‌ای را در بین کاربران پیدا کرده اند. کمی جستجو در میان کانال‌های تلگرامی کافیست تا متوجه شویم که تقریبا هر موضوعی که فکرش را کنید در میان کانال‌ها پیدا می‌شود که باعث می‌شود کاربران تلگرام انتخاب‌های بسیاری برای سرگرم شدن و گذراندن اوقات خود در اختیار داشته باشند. علاوه بر کانال‌های تفریحی، کانال‌های بسیاری نیز در زمینه‌های آموزشی، خبری و … وجود دارد که برای کاربران بسیار مفید و آموزنده بوده و کاربران نیز به شدت از آن‌ها استقبال کرده اند.

به این موضوع هم باید اشاره کنیم که در صورتی که تعداد اعضای بالایی در کانال تلگرام خود داشته باشید حتی می‌توانید توسط تبلیغات درآمدزایی نیز کنید به طوری که کانال‌هایی وجود دارند که با تعداد اعضای بالا ماهانه چندین میلیون درآمد دارند. اگر این پتانسیل درآمدزایی و امکان ارائه‌ی مطالب شخصی یا عمومی به مخاطب شما را هم برای داشتن یک کانال وسوسه کرده است می‌توانید در ادامه‌ی متن، نحوه‌ی ساخت کانال تلگرام را بیاموزید و اقدام به تاسیس کانال شخصی خود کنید.

آموزش ساخت کانال تلگرام

1543209_724

برای ساخت کانال ابتدا باید منوی کناری تلگرام را باز کنید و روی گزینه‌ی New Channel را انتخاب کنید. همانند عکس بالا با صفحه‌ای رو به رو خواهید شد که باید نام، عکس و توضیحات کانال مورد نظرتان را وارد کنید. تمامی این موارد در آینده قابلیت ویرایش را دارند و می‌توانید اقدام به تغییر دادن آن‌ها در هر زمانی کنید.

1543210_467

بعد از پر کردن نام و توضیحات و تعیین عکس مورد نظر برای آواتار کانال، با لمس گزینه‌ی تیک در منوی بالا به مرحله‌ی بعد بروید. در این بخش از شما پرسیده می‌شود که قصد دارید کانال خود را به صورت Public تاسیس کنید یا Private که البته حتی بعد از ساخت کانال نیز قادر به تغییر حالت خصوصی یا عمومی کانال خواهید بود. این دو حالت دارای تفاوت‌های کوچکی با یکدیگر هستند که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

تفاوت اول: کانال‌های عمومی در نتایج جستجوی تلگرام نمایش داده می‌شوند اما کانال خصوصی از محدوده‌ی سرچ خارج خواهد بود و برای عضویت در آن‌ها “باید” لینک دعوت آن را در اختیار داشته باشید. در کانال‌های عمومی شما می‌توانید با مراجعه به کانال بدون عضو شدن در آن به مرور پست‌ها بپردازید اما در کانال‌های خصوصی ابتدا باید عضویت در کانال را تایید کنید تا بعد از آن وارد محیط کانال شده و قادر به مشاهده‌ی پست‌ها باشید. البته این موضوع اهمیت چندانی ندارد چراکه می‌توانید با مراجعه به تنظیمات کانال، گزینه‌ی قرمز رنگ Leave را زده و کانال را ترک کنید.

تفاوت دوم: در کانال‌های عمومی تعداد اعضا یا ممبر‌های کانال زیر نام آن نوشته شده است و شما می‌توانید از تعداد اعضای کانال‌ها مطلع شوید. اما در کانال‌های خصوصی این تعداد به شما نمایش داده نخواهد شد و تنها از میزان بازدید پست‌ها می‌توانید تعداد اعضای کانال را حدس بزنید.

تفاوت سوم: اما مهمترین تفاوتی که کانال‌های عمومی و خصوصی با یکدیگر دارند نحوه‌ عضو شدن در آن‌ها است. کانال‌های عمومی قادر به ساخت یک آیدی و لینک کوتاه برای خود هستند. برای مثال آیدی کانال مشرق mashreghnews_channel@ است که با قرار دادن علامت @ در ابتدای آن، می‌توانید با وارد کردن آن در چت‌های مختلف تلگرام به کانال مشرق لینک دهید. در خارج از دنیای تلگرام نیز می‌توانید با استفاده از لینک کوتاه https://telegram.me/mashreghnews_channel کاربران را به کانال خود دعوت کنید. این موضوع در کانال‌های خصوصی امکان پذیر نیست و شما قادر به تعیین آیدی یا لینک کوتاه برای کانال خود نخواهید بود و لینک اشتراک گذاری شما چیزی شبیه به https://telegram.me/joinchat/ABUjtz2O-cIkbFXqqx-4tg خواهد بود که قطعا اشتراک گذاری آن را به خصوص در اسناد چاپی مشکل خواهد کرد.

بعد از مشخص کردن حالت خصوصی یا عمومی و تعیین آیدی تلگرام (برای حالت عمومی) به مرحله‌ی بعد خواهید رفت که مربوط به دعوت Contactهای خود به کانال است. شما می‌توانید از بین افرادی که در لیست مخاطبین شما وجود دارند افراد مورد نظر را به عضویت در کانال دربیاورید. در صورتی که چنین قصدی ندارید بدون انتخاب هیچ کاربری، گزینه‌ی تیک منوی بالا را لمس کنید تا کانال شما ساخته و آماده‌ی استفاده شود.

1543246_229

حال کافیست تا متناسب با نوع کانال خود، اقدام به اشتراک گذاری آیدی یا لینک عضویت آن کنید تا اعضای کامال خود را بالا ببرید. نحوه‌ی ارسال پست در کانال نیز مشابه با چت‌های خصوصی و عادی بوده و تنها گزینه‌ای اضافه به شکل یک زنگ در اختیار خواهید داشت که با روشن یا خاموش کردن آن می‌توانید مشخص کنید که پیام‌های ارسالی هنگام رسیدن به اعضای کانال به حالت صدادار، یا بی‌صدا تحویل داده شوند. برای تعیین Admin‌های بیشتر نیز کافیست تا به تنظیمات کانال، و سپس به بخش Administrator مراجعه کنید و افدام به اضافه کردن شخص مورد نظر کنید.

نشردیتالینک-mashreghnews

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 98 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 13:21

علیرضا صمیمی درباره سرنوشت گوشی هایی که به سرقت می روند، اظهارداشت: شماره سریال (IMEI) گوشی‌های به سرقت رفته به درخواست صاحب گوشی در لیست سیاه اپراتور موبایل قرار می‌گیرد و اگر سیم کارتی داخل گوشی انداخته و گوشی روشن شود، گوشی در شبکه قابل ردیابی خواهد بود.

smartphone-theft-w600

این فعال بازار گوشی موبایل گفت: با علم به این موضوع سارقان حرفه ای و اغلب سارقان شخصاً از گوشی مسروقه استفاده نمی‌کنند یا گوشی را به طوری که قابل پیگیری باشد نمی‌فروشند.

وی گفت: درباره برخی گوشی‌های اندرویدی امکان آنلاک کردن (بازکردن قفل نرم افزاری و سخت افزاری گوشی) و تغییر شماره سریال گوشی وجود دارد و با این اقدام گوشی از طریق شماره سریال قابل ردیابی نخواهد بود.

صمیمی ادامه داد: اما سرانجام اغلب گوشی‌های مسروقه اوراق شدن است و تعمیرکاران متخلف از قطعات این گوشی‌ها استفاده می‌کنند.

این فعال بازار گوشی موبایل گفت: بدین ترتیب یک گوشی حدوداً یک میلیون تومانی توسط سارقان به قیمت حدود صد هزار تومان فروخته می‌شود.

نشردیتالینک-mashreghnews

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 124 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 1:36

کمپانی آنالیزور معتبر و معروف IHS اخیراً گزارشی پیرامون جزئیات بازار فروش صفحه‌های کوچک و متوسط در سال ۲۰۱۵ منتشر کرده است. آمار فروش پنل‌های AMOLED سامسونگ در این گزارش توجه ما را به خود جلب کردند که در این مقاله آن‌ها را مرور خواهیم کرد.

درحالی‌که طبق اطلاعات این گزارش، بازار و درآمد این عرصه رشد بسیار کم ۴ درصدی را به‌صورت سالانه تجربه کرده، اما به نظر می‌رسد سازنده‌های مختلف بارها جایگاه یکدیگر را گرفته‌اند. نیاز به صفحات کوچک و با رزولوشن بالا، بیشتر سازندگان را به سمت پنل‌های AMOLED کشانده و آمار فروش این پنل‌ها با رشد سالانه ۵۴ درصدی روبرو بوده است.

صفحات ال سی دی LTPS (پلی سیلیکون با دمای پایین) و TFT نیز با ۱۰ درصد رشد در حال تعقیب پنل‌های AMOLED هستند. از طرفی صفحات و پنل‌های ال سی دی a-Si (سیلیکون بی‌شکل و نامنظم) TFT در آمار فروش خود نزول ۱۰ درصدی را تجربه کردند. در حال حاضر رهبر فروش پنل صفحات زیر ۹ اینچی بدون شک کمپانی سامسونگ است که با کسب ۲۳ درصد از کل درآمد این بخش یکه‌تازی می‌کند.

small-medium-display-chart-IHS2-1-620x387صفحات ژاپنی با ۱۶ درصد سهم جایگاه دوم را به خود اختصاص داده‌اند و پنل‌های کمپانی ال‌جی با ۱۳ درصد و شارپ با ۱۰ درصد به دنبال آن‌ها هستند. با انجام یک عمل جمع ساده متوجه می‌شویم سهم کلی کشور کره با ۳۸ درصد در این گزارش به‌شدت خودنمایی می‌کند.

البته بخش اعظمی از موفقیت صفحات ساخت سامسونگ در بازار فروش را می‌توان به فروش موفق گلکسی S7 و S7 edge نسبت داد. علاوه بر این گفته می‌شود کمپانی‌های بزرگ و شناخته‌شده چینی نظیر هواوی و شیائومی نیز قصد روی آوردن به پنل‌های AMOLED سامسونگ را دارند، چراکه این محصولات به تولید رنگ و کیفیت خوب مشهور هستند.

در مقایسه با دو سال گذشته که سامسونگ در فروش پنل‌های خود به سایر سازندگان با مشکل مواجه بود، حالا این موفقیت بزرگی برای کمپانی کره‌ای است. اگر خبرها پیرامون سفارش بیش از ۱۰۰ میلیون پنل ۵٫۵ اینچی AMOLED اپل از سامسونگ درست باشد، احتمالاً آینده‌ای با یکه‌تازی بی‌چون‌وچرای سامسونگ در این عرصه را پیش رو داریم.

نشر دیتالینک – gadgetnews

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 113 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 1:36

امروزه سرعت و چالاکی در کانون توجه سیستم‌عامل‌های همراه و برنامه‌های مبتنی بر این پلتفرم قرار گرفته است. با این حال، هنوز هم طراحی این مدل برنامه‌ها با دشواری‌هایی همراه است که همین موضوع روند ساخت و طراحی آن‌ها را با کندی همراه ساخته است. در سال ۲۰۱۳ گوگل به‌طور رسمی اقدام به عرضه یک محیط توسعه یکپارچه (IDE) به نام آندروید استودیو (Android Studio) کرد. محیطی که برای توسعه سریع برنامه‌های مبتنی بر پلتفرم‌های همراه آندرویدی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محیط توسعه فرآیند طراحی برنامه‌ها را سریع‌تر و بصری‌تر از قبل کرده است.

در حال حاضر ۱٫۶ میلیارد برنامه‌ آندرویدی در فروشگاه گوگل وجود دارد. فروشگاهی که بیشترین تعداد برنامه کاربردی را در خود جای داده است. اما با گذشت زمان این محیط توسعه یکپارچه به تغییرات اساسی نیاز داشت. به‌طوری که غول جستجوی جهان بر آن شد تا نسخه شماره دو این محیط توسعه را عرضه کند. نسخه جدیدی که به تازگی عرضه شده است، سرعت ساخت و شبیه‌سازی را با پشتیبانی از آخرین نسخه عرضه شده از آندروید و سرویس‌های گوگل پلی افزایش داده است. آندروید استودیو نه تنها در هماهنگی کامل با پلتفرم آندروید قرار دارد، بلکه به جدیدترین توابع در زمینه طراحی برنامه‌ها دسترسی دارد. اگر شما یک طراح آندرویدی هستید، به شما توصیه می‌کنیم از نسخه ۲ این محیط توسعه یکپارچه استفاده کنید. این محیط هم اکنون در اختیار طراحان قرار گرفته است. اما آندروید استودیو ۲٫۰ به چه ویژگی‌های شاخصی که به طراحان در فرآیند طراحی سریع‌تر برنامه‌ها کمک می‌کند تجهیز شده است؟ ما در این مقاله چند مورد از این ویژگی‌های برتر را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

Instant Run

01_172برای هر طراحی که عاشق ساخت سریع‌تر برنامه‌های کاربردی است، ویژگی اجرای سریع واقعا جالب توجه است. پیاده‌سازی تغییرات و مشاهده بلادرنگ آن‌ها در برنامه‌های در حال اجرا، قابلیتی است که Instant Run در اختیار توسعه دهندگان قرار داده است. با استفاده از شتاب‌دهنده‌های مختلفی اعم از VM تا مبادله منابع مابین برنامه‌ها، Instant Run به‌طرز کاملا محسوسی فرآیند انتظار برای مشاهده تغییرات را کم کرده است. زمانی که روی دکمه Instant Run() کلیک می‌کنید این ویژگی اقدام به تحلیل تغییراتی می‌کند که شما آن‌را پیاده‌سازی کرده‌اید. در ادامه تعیین می‌کند چگونه کدهای جدید به سر راست‌ترین شکل ممکن اجرا شوند. این قابلیت باعث می‌شود هر زمان توسعه دهندگان تغییری در برنامه کاربردی خود پیاده‌سازی کردند، بدون آن‌که نیازی به کامپایل یا نصب دوباره APK داشته باشند، توانایی اجرای برنامه خود را داشته باشند. گوگل در ارتباط با این ویژگی گفته است: «این ویژگی باعث سریع‌تر شدن سرعت ساخت، ویرایش، و اجرای برنامه‌ها می‌شود.» در مورد تعدادی از تغییرات به راه‌اندازی دومرتبه برنامه کاربردی نیاز است، اما در مجموع چرخه تولید نرم‌افزار سریع‌تر از قبل خواهد شد. Instant Run با دستگاه‌های آندرویدی یا شبیه‌سازی که API 14 م(Ice cream sandwitch) یا بالاتر از آن را اجرا می‌کنند، کار می‌کند. گوگل از زمان عرضه پیش‌نمایش این ویژگی در سال گذشته تا به امروز بازخوردهای کاربران را دریافت کرده و مورد بررسی قرار داده بود. ماحصل این بازخوردها پیاده‌سازی یک ویژگی پایدار شده است.

Android Emulator

02_160شبیه‌ساز دستگاه‌های آندرویدی (Android device Emulator) به یکسری قابلیت‌های کلیدی تجهیز شده است. پشتیبانی از پردازنده‌های چند هسته‌ای باعث می‌شود، آزمایش برنامه‌های کاربردی سه برابر سریع‌تر از قبل شود. گوگل در ارتباط با این ویژگی گفته است: «در بیشتر مواقع، در زمان طراحی یک برنامه کاربردی، آزمایش برنامه روی یک شبیه‌ساز آندرویدی سریع‌تر از یک دستگاه واقعی خواهد بود. ویژگی‌های جدیدی همچون اجرای سریع به شکل بسیار مناسبی با این شبیه‌ساز دستگاه‌های آندروید کار خواهد کرد.» بهره‌مندی از Google Play Services دسترسی به توابع بیشتری را امکان‌پذیر می‌سازد. به‌طوری که توسعه‌دهندگان به طیف گسترده‌تری از قابلیت‌های جدید همچون مدیریت تماس‌ها، باتری، شبکه، GPS و…. دسترسی خواهند داشت. همچنین برای افزایش سرعت و کارایی شبیه‌سازی جدید از یک رابط کاربری جدید استفاده شده است. در شبیه‌ساز جدید توانایی کشیدن و رها کردن APKها برای نصب سریع‌تر، تغییر اندازه و مقیاس پنجره، به کارگیری عملیات چند لمسی و خیلی دیگر از قابلیت‌ها در اختیار شما قرار دارد. به کارگیری شبیه‌ساز جدید به راحتی به‌روزرسانی SDK Tools به ۲۵٫۱٫۱ یا بالاتر از آن خواهد بود. به‌طوری که یک دستگاه مجازی آندرویدی جدید را در اختیار خواهید داشت.

Cloud Test Lab

03_120یک‌مرتبه بنویسید و همه جا اجرا کنید. این بهترین توصیفی است که در ارتباط با این ویژگی می‌توان بیان کرد. بهبود کیفیت برنامه‌های کاربردی با آزمایش آسان و سریع آن‌ها روی طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های آندرویدی فیزیکی در Cloud Test Lab و جالب‌تر از آن از درون آندروید استودیو ارمغان این ویژگی است. قابلیت جدیدی که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد برنامه‌های کاربردی خود را روی طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های آندرویدی و دستگاه‌هایی که در مقیاس کلاود پیکربندی شده‌اند مورد آزمایش قرار دهند.

App indexing code Generation & Test

04_90از این پس قابلیت جدیدی در اختیار کاربران برنامه‌ کاربردی شما قرار خواهد گرفت تا در جستجوی گوگل (Google Search) این توانایی را داشته باشند تا سریع‌تر برنامه شما را پیدا کنند. این‌کار از طریق توابع شاخص‌گذاری برنامه در اختیار توسعه دهدگان قرار دارد. آندروید استودیو ۲٫۰ به شما کمک می‌کند تا ساختار URL را در کدهای برنامه‌‌تان و همچنین خصلت‌هایی را در فایل AndroidManifest.xml اضافه کنید. اطلاعاتی که توسط سرویس شاخص‌گذاری کاربردی گوگل مورد استفاده قرار می‌گیرد. بعد از آن‌که URLها در برنامه اضافه شدند، این توانایی را دارید تا کدهای شاخص‌گذاری که در برنامه قرار گرفته‌اند را مورد آزمایش و اعتبارسنجی قرار دهید.

GPU Debugger Preview

05_77برای توسعه‌دهندگانی که در حال طراحی بازی‌ها یا برنامه‌هایی بر مبنای Open GL ES هستند، این ویژگی جالب توجه است. شما این توانایی را دارید تا هر فریم و وضعیت GL را درون دیباگر GPU مورد بررسی قرار دهید. تشخیص و عیب‌یابی مشکلات رندرینگ GL با استفاده از ضبط و تحلیل استریم‌ GPU دستگاه آندرویدی از قابلیت‌های این ویژگی جدید به شمار می‌رود.

IntelliJ 15 update

آندروید استودیو بر مبنای پلتفرم کلاس جهانی  اینتلیج آیدیا کدینگ ساخته شده است. برای اطلاع از جدیدترین ویژگی‌های IntelliJ به این آدرس مراجعه کنید.

برای دانلود جدیدترین نسخه عرضه شده از آندروید استدیو ۲٫۰ به این آدرس مراجعه کنید.

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 113 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 1:36

آیا زمانی که از مرورگر کروم استفاده می‌کنید، به دنبال روشی ساده برای یادداشت‌نویسی هستید؟ اگر این چنین است، به شما توصیه می‌کنیم افزونه‌ها و برنامه‌هایی که در این مقاله آن‌ها را مشاهده می‌کنید، مورد استفاده قرار دهید.در حالی که Google Docs قابلیت‌ها و ویژگی‌های متعددی در اختیار کاربران قرار می‌دهد، اما واقعیت این است که بهترین برنامه‌ در زمینه یادداشت‌نویسی نیست. این برنامه برای یادداشت‌نویسی درباره یک پروژه یا یادداشت‌نویسی در طول یک روز بیش از اندازه سنگین است. برای این منظور به فروشگاه نرم‌افزاری کروم رفتم و برای مشکل خودم به دنبال راه‌حلی ساده که به راحتی قابل استفاده بوده و در دسترس باشد به جستجو پرداختم. در این جستجو موفق شدم، چهار برنامه‌ و افزونه‌ای که برای این منظور تعبیه شده است را پیدا کنم. با دیتالینک همراه باشید. دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 189 تاريخ : جمعه 27 فروردين 1395 ساعت: 2:23

002

سامسونگ الکترونیک که برای دهمین سال متوالی به عنوان پر فروش ترین تلویزیون جهان شناخته شد،جدید ترین تلویزیون های SUHD خود را معرفی کرد.این تلویزیون ها که در نمایشگاه CES 2016 معرفی شدند،در حال ورود به بازار هستند.

همانطور که می دانید تلویزیون های SUHD از فناوری نقاط کوانتومی برخوردار هستند.KS9800 تلویزیونی است که گل سر سبد و پرچمدار سامسونگ است،از سایز ۶۵ الی ۸۸ اینچ تولید خواهد شد.سیستم عامل تمامی تلویزیون ها را تایزن تامین کرده و برنامه های جدید سامسونگ نیز از روزهای آینده در اختیار خریداران است.ایجاد شبکه های اجتماعی،کنترل سیستم های هوشمند منازل،پخش از روی رسانه های فیزیکی و تخت شبکه،پلتفرم امنیتی گایا،پردازنده های جدید (هشت هسته ای) و در نهایت ارتباط با پخش کننده های آنلاین محتوا،از جمله دیگر امکانات این سیستم عامل است.

مدل KS9800 دارای حداقل قیمت ۴۴۹۹ دلار در سایز ۶۵ اینچ است.این تلویزیون ها ضمن پشتیبانی از دقت ۴K،دارای نشان UHD هستند.این نشان استاندارد از سال جاری به صورت تقریبا اجباری برای تلویزیون ها در نظر گرفته شده است،مهر تائیدی بر دقت ۴K،پشتیبانی کامل از فناوری HDR و پشتیبانی از طیف رنگ ها است.در نتیجه اگر برای خرید یک تلویزیون رده بالا و حرفه ای آماده شده اید،منتظر این پرچمدار باشید.

نشر دیتالینک – sakhtafzarmag

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 121 تاريخ : جمعه 27 فروردين 1395 ساعت: 2:23

شرکت سونی موبایل اعلام کرد به‌زودی گوشی پرچم‌دار محبوب خود، اکسپریا زد ۵ پرمیم را با رنگ صورتی برای انتخاب آزادتر مشتریان وارد بازار خواهد. در این صورت؛ این اسمارت‌فون اولین تلفن هوشمند ۴K جهان لقب می‌گیرد که دارای رنگ صورتی و کاملا مناسب سلیقه خانم‌ها است.

نشر دیتالینک – shabakeh-mag

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 183 تاريخ : پنجشنبه 26 فروردين 1395 ساعت: 6:51

کیس ها جزو سخت افزارهایی نیستند که هر ساله تعداد زیادی از آنها معرفی و روانه بازار گردد.از سوی دیگر نیاز چندان برای بروز بودن آنها نیست.هر چند که کیس های جدید همگام با فناوری های روز سخت افزار هستند و استفاده از آنها برای کامپیوترهای مدرن بهتر است.در این بخش به معرفی ۵ کیس برتر خواهیم پرداخت.مواردی از قبیل امکانات جانبی،کیفیت ساخت،قیمت،ظاهر و ارزش خرید مد نظر قرار گرفته است.

GREEN Z7 GLADIATOR

کمپانی خوش نام گرین را می توان تنها برند تولید کننده سخت افزار در داخل ایران دانست که با کیفیت ترین محصولات را ارائه می سازد.این برند در زمینه های متعددی مانند منبع تغذیه،کیس،موس و کیبورد،اسپیکر،پاور بانک و…فعالیت می کند و به واقع لیاقت پشتیبانی و حمایت را دارد.گرین همواره در حال همکاری و رابطه متقابل با فروم های سخت افزاری بوده و نظرات کاربران و متخصصان کشور با مانیتور کرده و از آنها استفاده می کند.این کمپانی در نمایشگاه الکترونیک و کامپیوتر (الکامپ ۲۰۱۵) چند نمونه از جدید ترین محصولات خود را به نمایش گذاشت که از جمله آنها می توان به کیس Z7 GLADIATOR اشاره کرد.این محصول یک کیس مدرن با امکانات بسیار زیاد است که می تواند پذیرای سخت افزارهای روز باشد.با وجود Z7 GLADIATOR محدودیت چندانی در انتخاب فناوری و سخت افزارهای خود ندارید.این کیس از استاندارد micro-ATX گرفته تا XL-ATX را درون خود جای می دهد.پشتیبانی از ۴ اسلات PCI با کارت هایی به طول ۳۶ سانتی متر،۹ عدد اسلات Easy Removable،قابلیت نصب حداکثر ۶ عدد هارد دیسک ۳٫۵ و ۳ عدد ذخیره ساز ۲٫۵ اینچی،نصب ۴ عدد درایو ۵٫۲۵ سانتی متری و ابزار آلات نصب سریع است.بدین ترتیب طیف کاملی از درایورها را در اختیار خواهیم داشت.اما در زمینه پورت های I/O این کیس دارای دو عدد پورت USB 3.0،دو عدد پورت USB 2.0 و پورت های صدای HD/AC-97 است.برای انتخاب واتر کولرها کوچکترین محدودیتی نخواهید داشت چرا که هر ۳ کلاس ۱۲۰،۲۴۰ و ۳۶۰ میلی متری در پشت،کف و سقف قابل نصب هستند.تنها کافی است که واتر کولر مورد نظر خود را پیدا کنید.این کیس در برابر ورود گردو غبار نسبتا ایزوله است و می توان در مدیریت کابل کشی از فضا پشت درب سمت راست نیز استفاده کرد.در قسمت تهویه کیس،یک عدد فن ۱۴ سانتی متری مجهز به LED در پشت،۳ عدد فن ۱۲ سانتی متری مجهز به LED در سقف،دو عدد فن ۱۲ سانتی متری نورانی در جلو و یک عدد فن ۱۴ سانتی متری در پایین نصب شده است.زیبایی این محصول به وسیله طراح مدرن و درب شیشه ای در سمت چپ،دو چندان شده است.

s1

DeepCOOL Landking

برند DeepCOOL از جمله کمپانی هایی است که سخت افزارهای آن در بازار کشور ها به وفور یافت می شوند و کیفیت بالای آنها برای رقابت حرفه ای کافی است.از جمله دلایل ما برای انتخاب Landking قیمت مناسب،اسکلت و فلز مقاوم،امکانات I/O و قابلیت اتصال درایو های ذخیره ساز به پورت بالا،طراحی ظاهری شیک و نسبتا مدرن و توانایی در سیستم تهویه است.یک فن ۱۲ سانتی متری در قسمت جلو به همراه فیلتر گرد و غبار،۲ فن ۱۲ سانتی متری در قسمت بالا و یک فن در قسمت عقب مماس با محل قرار گیری پردازنده،برای این کیس در نظر گرفته شده است.ضمن آنکه کاربران قادر به استفاده از واترکولرهای ۱۲۰ میلی متری در قسمت عقب هستند.توانایی اتصال ۸ اسلات ماژول PCI نیز برای آن فراهم شده است که حداکثر طول قابل پشتیبانی آنها ۲۸ سانتی متر است.اما با وجود ارتفاع و طراحی مناسب،به آسانی می توان از قابلیت های Multi GPU بهره برد.از جمله دیگر امکانات آن می توان به پشتیبانی از کولر های پردازنده تا ارتفاع ۱۶۵ میلی متر اشاره کرد.۳ محفظه برای نصب درایوهای ۵٫۲۵ سانتی متری،۳ محفظه ۳٫۵ سانتی متری و توانایی نصب ۲ ذخیره ساز ۲٫۵ سانتی متری این امکان را به کاربران می دهد که به آسانی به نصب و ارتقاء درایوهای خود بپردازند.۳ کلاس مادربرد شامل ATX،مینی ITX و میکرو ATX نیز دست کاربران را برای انتخاب مادربرد باز می گذارد.در نهایت کیفیت ساخت اسکلت بسیار مناسب و با کیفیت است که ارزش خرید آن را بسیار افزایش می دهد.

ss2

GREEN X7 COUGAR

کمپانی گرین در حیطه فعالیت خود،دارای همکاری با برندهای معتبری مانند COUGAR است.از جمله محصولات تولیدی این برند در ایران می توان به کیس خوش ساخت و خوش قیمت X7 اشاره کرد در ویرایش جدید،دارای تغییراتی کوچک اما کاربردی است.این کیس در زمره محصولات حرفه ای قرار می گیرد و از ۴ کلاس مادربرد پشتیبانی می کند.به لطف طراحی دقیق و فضای کافی،کاربران می توانند از ۸ اسلات PCI و کارت گرافیک هایی به طور ۳۱ سانتی متر بهرمند شوند.پوشش مشکی برای فضای داخلی و به منظور زیبایی به همراه روکش،پوشش ورق ۰٫۸ میلی متری SECC،قابلیت نصب ۵ عدد هارد دیسک ۳٫۵ اینچی،۵ عدد درایو ۲٫۵ اینچی،قابلیت نصب یک ذخیره ساخت بر روی سقف و درایو مموری از جمله دیگر بخش های این محصول هستند.در ورژن جدید تمامی ۶ عدد فن داخلی تولید برند COUGAR هستند.این ۶ فن در آرایش پشت،کاور سمت چپ،دو عدد در سقف،یک عدد در پشت و دو عدد در جلو هستند.۴ عدد پورت USB شامل مدل های USB 2.0 و USB 3.0 نیز علاوه بر پورت های صدا در دسترس کاربران هستند.محفظه EASY SWAP امکان اتصال ذخیره سازهای اینترنال را بدون باز کردن درب کیس و استفاده از پورتها،به کاربران اهدا می کند.مدار تنظیم دور فن نیز از جمله امکانات X7 است.دلایل انتخاب ما اینبار نیز روشن هستند.کیفیت بالای اسکلت به نسبت قیمت،امکانات فراوان که ارگونومیک را به کاربران هدیه می دهد،I/O های قابل دسترس،انعطاف در کابل کشی،ظاهر مدرن،کولینگ و تهویه بسیار عالی و استفاده از ۶ عدد فن COUGAR DUAL-X از جمله دلایل ما برای انتخاب این محصول هستند.

ss3

Aerocool DS 200

از آنجایی که تفاوت را چاشنی کار انتخاب های خود کرده ایم،اینبار DS 200 را انتخاب کرده ایم.این محصول در رنگ های متنوع تولید می شود و دلایل انتخاب ما بدین شرح است:اسکلت با کیفیت با فلز ۰٫۸ میلی متری،طراحی بسیار عالی برای سیم کشی و درگاه های مناسب برای گذر سیم ها در پشت قسمت راست.یک کنترلر مجهز به نمایشگر LED برای مدیریت ۴ فن درون کیس و همچنین قابلیت نمایش ۷ رنگ برای نمایش اطلاعات،توانایی ۲۵ وات خروجی برای فن های مورد نظر،نزدیک بودن I/O ها در کنار کنترلر و کلیدهای فرمان مستقیم و همچنین سیستم خنک کننده بسیار کار آمد است.این محصول در زمینه تهویه بسیار عالی عمل کرده است.به عنوان مثال می توان کولرهایی به ارتفاع ۱۷۰ میلی متر را برای پردازنده مورد استفاده قرار داد و علاوه بر آن رادیاتورهای واتر کولرهایی در استاندارد ۲۸۰ میلی متر نیز قابل نصب درون آن هستند.کارت گرافیک هایی با طول ۴۱ سانتی متر به آسانی درون آن ساخته و پرداخته می شوند.قابلیت نضب دو عدد درایو ۵٫۲۵ اینچ،دو عدد درایو ۲٫۵ اینچی و ۲ عدد درایو ۳٫۵ اینچی نیز برای آن قابل نصب هستند.اگر واترکولرها را در قسمت جلو و یا سقف نصب نمائیم،باز هم می توان به تهویه کیس اطمینان داشت.زیبایی ظاهری DS200 ها در عین سادگی نیز چشم نواز است

ss4

DeepCool Steam Castle

این محصول از برند DeepCool است و دارای ظاهری بسیار متفاوت از دیگر کیس های معرفی شده است.شاید بد نباشد که افراد آماتور اسمبل این کیس را به افراد حرفه ای بسپارند.کیس Steam Castle‌ در رده کیس های گیمینگ با کیفیت بسیار بالا قرار می گیرد. این کیس از قابلیت نصب کارت های گرافیکی به طول ۳۲۰ میلی متر بهره می برد.  با بهره گیری از سبک Steam Punk، کیس Steam Castle‌ به یک کیس کامپیوتر استثنایی تبدیل شده است. این کیس از تهویه بسیار قدرتمندی برخوردار است و از چندین کانال هوا در پانل های جلو، عقب، بالا و پایین و فن های نصب شده به ابعاد ۲۰۰‌ میلی متر تشکیل شده است. با توجه به این سیستم خنک سازی، بیشترین میزان هوا به منظور اتلاف گرمای بیشتر در داخل کیس جریان می یابد. این کیس دارای دو محفظه ۲٫۵ اینچی مستقل جهت پشتیبانی از ساختار SSD RAID است. هم چنین از HDD و SSDهای ۳٫۵ و ۲٫۵ اینچی بدون نیاز به ابزاری خاص در نصب پشتیبانی می کند. کیس Steam Castle از کارت گرافیک ها در حالت SLI و با حداکثر طول ۳۲۰ میلی متر پشتیبانی می کند. در پانل جلویی این کیس یک فن ۲۰۰ میلیمتری و در قسمت پشتی یک فن مشکی ۱۲۰ میلی متری نصب شده است. پانل بالایی از یک رادیاتور ۲۴۰ میلی متری یا دو فن ۱۲۰ میلی متری پشتیبانی می کند. هم چنین این کیس قابلیت نصب مادربردهای اختصاصی MATX را نیز داراست. در این کیس از یک پوشش جداپذیر در پانل جلویی، برای محافظت محفظه درایوها از غبار، و هم چنین ۳ کانال به منظور ورود و خروج هوا با فیلترینگ گرد و غبار بهره گرفته شده است.اما یادتان باشد که این کیس تنها از مادربردهای MICRO ATX/MINI-ITX پشتیبانی می کند.از مهمترین دلایل انتخاب ما می توان به ظاهر جذاب و نامتعارف،تهویه مناسب،فضای داخلی گسترده و انعطاف بالای سخت افزاری اشاره کرد.

ss5

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 131 تاريخ : پنجشنبه 26 فروردين 1395 ساعت: 6:51

مرکز AnTuTu هر روز با انجام بررسی‌های خود روی گوشی‌های هوشمند مختلف، گزارش‌های جامع مربوط به میلیون‌ها دستگاه گوشی هوشمند را منتشر می‌کند.

در آخرین گزارش مربوط به سازمان AnTuTu سریع‌ترین گوشی‌های جهان در فصل نخست سال ۲۰۱۶ میلادی بررسی شد. در این گزارش مشخص شد دو گوشی آیفون ۶s و ۶s Plus نتوانسته‌اند با پردازنده A9 خود نتوانسته‌اند رتبه‌های خوبی به دست آورند.

4378829_987

در فصل نخست امسال از تراشه‌های پرقدرت جدیدی مانند Snapdragon 820 و Exynos 8890 رونمایی شد. گوشی‌هایی که در فصل نخست امسال همراه با این تراشه‌ها روانه بازار شدند، رتبه‌های نخست لیست AnTuTu را از آن خود کردند.

به هر حال، مرکز AnTuTu لیست ۱۰ گوشی هوشمند پرسرعت جهان در فصل نخست سال ۲۰۱۶ میلادی را به قراز زیر منتشر کرد:

گوشی هوشمند xiaomi mi5 – امتیاز: ۱۳۶۸۷۵

4378941_387

گوشی هوشمند Galaxy S7 edge سامسونگ – امتیاز: ۱۳۴۵۹۹

4378942_620گوشی هوشمند آیفون ۶s اپل – امتیاز: ۱۳۳۷۸۱
4378943_146

گوشی هوشمند Mate 8 هوواوی – امتیاز: ۹۱۱۵۷

4378944_554

 گوشی هوشمند Meizu Pro 5 – امتیاز: ۸۶۳۲۲

4378945_279

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 132 تاريخ : پنجشنبه 26 فروردين 1395 ساعت: 6:51

1460374187

بلک‌بری هنوز با سخت‌افزار خداحافظی نکرده است. «جان چن» مدیرعامل بلک‌بری این هفته در مصاحبه با یکی از رسانه‌ها گفت که منتظر دو اسمارت‌فون جدید از بلک‌بری باشید. یکی از آن‌ها کیبورد فیزیکی دارد و دیگری با یک صفحه کامل تاچ‌اسکرین عرضه می‌شود و هر دوی آن‌ها هم آندرویدی هستند.

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 99 تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت: 5:39

موس و کیبورد از جمله مهمترین قطعات سخت افزاری یک کامپیوتر است.به این علت که اولین راه ارتباطی بین کاربران و سخت افزار حتی قبل از سیستم عامل،موس و کیبورد است.انجام بازی های کامپیوتری نیازمند موس و کیبورد خاص است.تایپ و کاربردهای روزانه نیز موس و کیبورد مناسب خود را می طلبد.در نتیجه برای انتخاب محصول مناسب برای خود بسیار دقت نمائید.در این بخش به معرفی برترین موس و کیبوردها خواهیم پرداخت.به طور حتم می دانید که مدل های بسیار زیادی از این محصولات در بازار کشور وجود دارد که پرداخت به همه آنها ممکن نیست.پس بابت نبود بسیاری از مدل ها،ما را عفو نمایید.

GAMDIAS ARES Essential & OUREA Optical

به عنوان اولین انتخاب به سراغ یک ست میان قیمت رفته ایم.کمپانی GAMDIAS برندی است که به تازگی به دنیای تجهیزات جانبی پا گذاشته است و البته قیمت رقابتی در کنار امکانات مناسب،ارزش خرید این محصولات را بسیار بالا برده است. ARES Essential & OUREA Opticalشامل یک موس و کیبورد گیمینگ است که در یک بسته بندی عرضه می گردد.یکی از قابلیت های جالب این ست،نرم افزار اختصاصی است که از جون مرغ تا شیر آدمیزاد در آن پیدا می شود.این نرم افزار امکاناتی را برای آن مهیا کرده است که چندان انتظار نداریم.کیبورد دارای دو محفظه “نجات” برای خروج مایعات در حوادث روزمره است. مقدار فرکانس Poling نیز حداکثر ۱۰۰۰ هرتز است و حداکثر دقت موس ۲۵۰۰ DPI که توسط کلید فیزیکی و نرم افزار قابل تغییر است.در قسمت زیرین بدنه موس،محفظه قرار دارد که درون آن وزنه های فلزی گذاشته شده است.این وزنه ها برای تنظیم وزن موس در نظر گرفته شده است. چرخه عمر میکروسوئیچ ها نیز ۱۰ میلیون کلیک عنوان شده است.یک حافظه داخلی ۶۴ کیلوبایتی،اطلاعات را در خود ذخیره مینماید.کیبورد دارای امکانات اختصاصی مانند FN-SHIFT و کلید های اختصاصی بازی است که از جمله آنها می توان به خشاب اشاره کرد.در نهایت می توان به کلیدهای تعویض وضعیت برای کیبورد اشاره کرد که بدین وسیله کلیدهای اضافی مانند ویندوز از مدار خارج و خطر اشاره اشتباه از بین می رود.قیمت مناسب در کناری دنیای از امکانات،نرم افزار و پشتیبانی مناسب از جمله دلایل ما برای این انتخاب هستند.

88845

Cougar 700M Gaming Mouse & 700K Gaming Keyboard

خانواده ۷۰۰M در سال ۹۴ معرفی نشدند اما مدت زیادی از هم از معرفی آنها نمی گذرد.این محصولات را می توان از جمله زیباترین محصولات موجود در بازار دانست.این ست توسط شرکت پردیس صنعت سیاره سبز ( گرین) وارد بازار ایران می گردد و به دلیل سفارش گرین،COUGAR به صورت لیزری اقدام به چاپ حروف الفبای فارسی بر روی شاسی ها کرده است.این عمل در ورژن جدید ۷۰۰ موجود است که به نوبه خود حرکت جدید و کارآمدی است.۷۰۰M یک ماوس با اسکلت بندی آلومینیموی و طراحی منحصر به فرد است و بی شک تنها یک نگاه کافی است تا توجه هر کاربری را به خود جلب نماید. قسمت پشتی این موس دارای قابلیت تنظیم ارتفاع است تا نیاز کسانی را که موس های با ارتفاع زیاد و یا بر عکس افرادی را که ترجیح می دهند دست آن ها به طور کامل بر روی سطح موس قرار گیرد را بر آورده سازد. برای انعطاف پذیری هر چه بیشتر صفحه پشتی به صورتی متحرک و در دو نوع کوچک و بزرگ تعبیه شده است. استفاده از سنسور لیزری ADNS-9800  حداکثر دقت ۸۲۰۰ نقطه در اینچ را برای این موس به ارمغان آورده است و همچنین استفاده از پردازشگر  ARM Cortex-M0 که قادر به انتقال اطلاعات با سرعت هزار هرتز است فاکتوری بسیار مطلوب و قابل توجه برای کاربران گیمر به حساب می آید. ۵۱۲ کیلوبایت حافظه داخلی برای این موس در نظر گرفته شده است که کاربر را قادر می سازد تا تنظیمات دلخواه خود را با استفاده از نرم افزار بر روی این موس ذخیره نماید. دکمه های اصلی در اندازه ایی بزرگ قرار گرفته اند و دسترسی بسیار مناسبی را برای کاربران فراهم می آورند، جایگذاری دکمه های جانبی نیز به شکل کاملا هوشمندانه ایی طراحی شده است تا  بیشترین بازدهی را برای کاربران حرفه ایی گیمر فراهم آورد. دکمه DPI  نیز در وسط قرار گرفته است و مقدار آن به وسیله LED  هایی که در کناره موس قرار گرفته است به خوبی قابل مشاهده است.در جلوی موس نیز نور بسار زیبایی به چشم می خورد که زیبایی آن را دو چندان نموده و  کاربر می تواند با استفاده از نرم افزار مربوطه رنگ دلخواه خود را در طیف بیش از ۱۶ میلیون رنگ انتخاب نمایند. در وسط موس نیز جایگاهی برای قرار دادن وزنه هایی برای تعیین وزن دلخواه موس است که با جایگذاری یا برداشتن این وزنه ها می توان به بالاترین سطح ارگونمی دست یافت.در صفحه کلید، اندازه و جایگذاری دکمه ها به نحوی است که چه در هنگام تایپ نمودن و چه در هنگام بازی راحتی و سرعت بسیار خوبی را برای کاربر به ارمغان می آورد. طراحی مکانیکی آن نیز باعث شده تا از دوام بسیار بالایی بر خوردار باشد. استفاده از صفحه آلومینیومی در سطح زیرین نیز علاوه بر زیبایی بخشی به استحکام صفحه کلید ها نیز کمک می کند.این صفحه کلید دارای کلید های مکانیکی با مکانیزم Cherry MX است.

555

Logitech G502 Proteus Core

اگر به دنبال یک موس خاص و منحصر به فرد هستید،G502 از برند لاجیتک یک انتخاب درست و منطقی است.این محصول حرفه ای برای مسبقات E-Sport نیز کاملا مناسب است.این محصول با کابل ۱۶۸ گرم و بدون آن ۱۲۱ گرم وزن دارد.تعداد ۱۱ کلید و رابط USB از جمله دیگر امکانات آن هستند.سرعت پیگیری اطلاعات ۳۰۰IPS و دقت آن ۱۲۰۰۰ DPI است.زمان پاسخ دهی این موس تنها ۱ میلی ثانیه است و طول کابل آن به ۱٫۸ متر می رسد که به وسیله یک روکش بافته شده محافظت می گردد.عمر سوئیچ ها ۲۰ میلیون کلیک و حرکت آن ۲۵۰ کیلومتر است. وزنه به صورت مجزا برای تعیین میزان وزن ماوس به صورت دلخواه، قابلت تنظیم اسکرول برای استفاده عادی و یا سریع،کلید تنظیم دقت (dpi) برای تغییر سریع سرعت ماوس،قابلیت برنامه‌ریزی تمامی کلیدها،نرم افزار اختصاصی و پیشرفته و متریال های درجه یک از جمله دلایل ما برای این انتخاب بوده است.

m3

SteelSeries Apex-Fnatic Team Edition

کمپانی SteelSeries از اعجوبه های تولید کیبورد است.این کمپانی علاوه بر تولید محصولاتی با نام خود،صفحه کلید های خود را در قالب OEM در اختیار برندهایی مانند MSI قرار می دهد و بسیاری از نوت بوک های MSI از این صفحه کلید ها برخوردار هستند.کیبوردهای FANTIC محصولات حرفه ای به منظور انجام بازی های کامپیوتری هستند و نور پردازی Backlight آن می تواند تا ۱۶ میلیون رنگ را به نمایش در آورد.با قاطعیت می توان گفت که این کیبورد با توجه به قیمتی که در برابرش پرداخت می گردد،برترین امکانات را در اختیار کاربران مشکل پسند می گذارد.۱۳۸ عدد کلید شامل ۲۶ کلید میانبر،نرم افزار،کابل ۲ متری با روکش بافته،پورت USB و عمر بالای سوئیچ ها از جمله دلایل ما برای این انتخاب هستند.این صفحه کلید از جمله برترین محصولات موجود در این سال بوده و هست.

m4

Logitech G13 Advanced Gameboard

انتخاب پایانی ما با دیگر محصولات مقداری تفاوت دارد.یک کنترلر/کیبورد همزمان با ظاهری متفاوت اما ارگونومیک برای گیمرهای حرفه ای که علاقه خاصی به خاص بودن دارند. این صفحه کلید زوایای منحصر به فردی دارد که دقیقا مطابق با زوایای قرارگیری دست طراحی شده‌اند و دستان و انگشتان شما حتی پس از مدت زمان طولانی کار با این صفحه کلید خسته نخواهند شد. حافظه داخلی، نور پس زمینه قابل تنظیم و صفحه نمایش موجود بر روی این صفحه کلید از ویژگی‌های خوب این صفحه کلید است.اینترفیس USB به همراه یک کابل ۲٫۴ متری بخش اتصال را تشکیل می دهد.۳۴ عدد کلید شامل دارای ۲۵ کلید برنامه‌پذیر (شامل ۲۲ عدد G-Key و ۳ عدد M-Key)، امکان تعریف ۳ پروفایل مختلف و دستیابی به ۷۵ عملکرد منحصربه‌فرد، امکان تخصیص یک رنگ خاص برای نور پس‌زمینه هر پروفایل (انتخاب از میان ۱۶ میلیون رنگ)، دارای حافظه داخلی برای ذخیره کردن پروفایل‌ها و تنظیمات کاربر و یک مینی جوی‌استیک برنامه‌پذیر از جمله امکانات این محصول جذاب و حرفه ای است.به لطف صفحه نمایش دیجیتال،مشکلی از بابت مانیتورینگ و کنترل بر روی عملکردها نخواهد بود و کاربران با سینه سپر شده به مدیریت بازی ها خواهند پرداخت.

m5

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 126 تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت: 5:39